A második kihívás alkalmával az figyelemfejlesztés területével foglalkozunk.
A szándékos, tudatos figyelem általában az iskolakezdés előtti évben kerül egyre jobban előtérbe, mert a gyerekek a felkészülés jegyében ilyenkor már több irányított feladathelyzettel találkoznak. Iskolába kerülve a legtöbb problémát a figyelmetlenség okozza. Ez nem figyelemzavar, csupán olyan állapot, amikor egyszerűen nem tudunk szelektálni, hogy mi fontos és mi az, ami nem. A figyelem, koncentráció témában játékos feladatok segítenek a figyelem minden területét gyakorolni, és a feladatra koncentrálni.
Biztosítsunk teret, időt, megfelelő eszközöket a tapasztalatszerzésre! Tudjuk, hogy minden óvodáskorú gyermek érdeklődő, kíváncsi. Célunk, hogy a nevelés–fejlesztés változatos tevékenységeken keresztül, elsődlegesen a gyermek szabad játéka által valósuljon meg, hiszen az óvodás gyermek elsődleges, fő tevékenysége a játék. Biztosítsunk olyan légkört, helyzetet, melyben a gyermekek minél többször átélhetik a felfedezés örömét! Teremtsük meg az érzelmekre épülő, szeretetteljes, biztonságos légkört, a közös élmények sokoldalú, együttes feldolgozásának lehetőségét. Ebben az érzelmi biztonságot nyújtó környezetben biztosítjuk a gyermekek képességeinek, tevékenység-szükségleteinek kibontakozását.
Jó szórakozást, jó munkát!